| ||
1/ SPRÁVNÉ NASTAVENÍ VÝŠKOMĚRU
Převodní tabulka „stopy/metry“ nejčastěji používaných výšek:
2/ Možnost létání v TMA / CTRKromě TMA Praha (třída „C“) jsou tyto prostory třídy „D“ – tedy veškerý VFR provoz musí být službě ŘLP hlášený. V TMA Praha je provoz PG bez radiospojení a odpovídače prakticky nemožný. V TMA a CTR ostatních letišť v ČR je létání teoreticky možné po nutné předchozí domluvě s ŘLP, nicméně díky absenci radiospojení bude s výjimkou lokálních dohod tato žádost pravděpodobně zamítnuta. Možnosti kontaktu ŘLP: Důležitá telefoní čísla (ATS,LI služebny, meteo)
Následující obrázek má za cíl upozornit, jak blízko může být IFR provoz při létání v blízkosti hranic TMA:
3/ Možnost létání v TRA / TSANaplánované prostory TRA / TSA mohou být aktivovány s předstihem 15 minut. V době aktivace jsou průlety prostory TSA zakázány, protože jsou využívány pro vojenské lety rychlostmi nad 460 km/h v malých výškách od 100 do 300m nad terénem. Prostory TRA je možno na základě povolení proletět. Vzhledem k absenci radiospojení (mobilní spojení je ve vzduchu nestabilní) a rychlosti PG vzhledem k 15-cti minutové aktivační době je však velmi obtížné zkoordinovat průlet těmito prostory během letu. Pokud si však pilot zavolá nejlépe vojenské stanoviště MACC TEREN +420 973 212 800 ještě před startem v poledních hodinách, možná se dozví pozitivní informaci, že daný naplánovaný prostor již nebude tento den aktivován. |